EVROPSKÁ DIMENZE VE ŠKOLE

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina A

Autor: ANDREA GRÖSCHLOVÁ

Abstrakt: Příspěvek popisuje metodologický postup dvou zahraničních výzkumů učitele vztahujících se k jednomu tématu, tj. evropská dimenze ve vzdělávání. Každý z nich je založen na odlišných východiscích, také postupy jsou odlišné. Do jaké míry je naplněna funkčnost použitých kvalitativních metod, je otevřená otázka, kterou předkládáme k diskuzi.

Klíčová slova: Evropa – evropská dimenze ve vzdělávání – učitel – kvalitativní výzkum – rozhovor

Článek ke stažení [PDF]: EVROPSKÁ DIMENZE VE ŠKOLE   

Abstract: This paper describes a methodological approach taken during two studies carried out abroad, researching a single topic of a teacher in relation to the European dimension in education. Each research is based on a different postulate and the particular approach varies as well. The open question for discussion is the level of functionality met by using the qualitative research methods.

Keywords: Europe – european identity – european dimesion in education – teacher – qualitative research – interview

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze