VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY ŠKOL A UČITELŮ

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina A

Autoři: 

JANA KOHNOVÁ

MARTIN CHVÁL

Abstrakt: Příspěvek vychází z výsledků dotazníkové sondy, kterou v rámci rozvojového projektu MŠMT realizovaly učitelské fakulty Univerzity Karlovy. Podrobnou studii výsledků této sondy zpracoval Dr. Martin Chvál, dosud nebyla publikována. V první části příspěvku budou představeny cíle výzkumného šetření, metoda výběru, vzorek respondentů, realizace sondy a hlavní výsledky. Druhá část bude analyzovat výsledky sondy z hlediska zjištěných postojů učitelů a ředitelů k dalšímu profesnímu vzdělávání. Především se budeme věnovat proporcím požadavků na obsah, formy a organizaci vzdělávání. Sonda zjišťovala m.j. také zájem učitelů o konkrétní programy průběžného vzdělávání, které nabízí Univerzita Karlova. Na těchto výsledcích je možné sledovat rozdílnost u učitelů jednotlivých aprobací a rozdílné preference kurzů podle toho, zda se jedná o oborové/předmětové, didaktické nebo obecně pedagogické-psychologické zaměření kurzu, ale také vyhodnotit zájem o konkrétní kurzy.

Článek ke stažení [PDF]: Vzdělávací potřeby škol a učitelů   

Diskuze