ŽIVOTNÍ HISTORIE UČITELE EXPERTA

1. SEKCE: Reflexe kvalitativních metodologických přístupů

Autor: ROMAN ŠVAŘÍČEK

Abstrakt: Příspěvek pojednává o výzkumu učitele experta pomocí biografického anarativního přístupu s použitím metody životní historie. První částpříspěvku je zaměřena na teoretické uchopení konceptu učitele expertav pedagogice, metodologické otázky spojené s biografií, narativou aživotní historií. Součástí je pojednání o reliabilitě, validitě a triangulaciv kvalitativním výzkumu. Druhá část příspěvku prezentuje výsledkyz doposud provedeného výzkumu.

 

Klíčová slova: biografický přístup, narativní přístup, životní historie, kvalitativnívýzkum, zkušený učitel, učitel expert

Článek ke stažení [PDF]: ŽIVOTNÍ HISTORIE UČITELE EXPERTA

Abstract: The article deals with the research of expert teacher. The biographic andnarrative inquiry is the interpretative approach and life history is themethod. First section deals with theoretic background of expert’s teacherconcept in education. Several methodological problems of qualitativeresearch are depicted: reliability, validity and triangulation. Second sectionpresents outcome of research done heretofore.

Keywords: biographic inquiry, narrative inquiry, life history, qualitative research,experienced teacher, expert teacher

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze