POSTUPY PŘI REALIZACI VÝZKUMU U DĚTÍ S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ

  1. SEKCE: Reflexe kvalitativních metodologických přístupů

Autor: BLANKA HOUSAROVÁ

Anotace: Logopedie jako vědní obor je disciplina relativně mladá, její trvání zatím nepřesáhlov našem prostředí (myšleno ČR) ani jedno století. Navíc jde o interdisciplinární vědníobor, což se odráží na rozvoji vědeckého rozpracování teoretických východisek.Za krátkou dobu může v tomto oboru najít různé typy výzkumu, studií, průzkumů čikasuistik. V počátečních období byla šetření zaměřená kvantitativně, což vyplývánejen z nedostatku informací typických pro daný (český) jazyk, ale také z potřebdokazovat nezbytnost poskytovat tuto specifikou péči. Souběžně s těmito šetřenímise odborníci zabývali kasuistikami (longitudinálního charakteru), ze kterýchvyvozovali obecnější informace.

Klíčová slova: typy výzkumu, děti s narušenou komunikační schopností, vývojovádysfázie 

Článek ke stažení [PDF]: POSTUPY PŘI REALIZACI VÝZKUMU U DĚTÍ S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍSCHOPNOSTÍ

Diskuze