VYSOKOŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA – TEORIE, VÝZKUM, VZDĚLÁVÁNÍ

7. SEKCE: Výzkum terciárního vzdělávání a celoživotního učení

Autor: JAROSLAVA VAŠUTOVÁ

Abstrakt: V příspěvku bude analyzována vysokoškolská pedagogika ve třech rovinách uvažování: teoretické, výzkumné a vzdělávací. 1. Vysokoškolská pedagogika jako teorie: Historické kořeny a vliv současného vzdělávacího kontextu na proměnu VŠ pedagogiky: Vztah VŠ pedagogiky k ostatním disciplínám, její předmět a teoretické opory. 2. Výzkumné otázky vysokoškolské pedagogiky: Zaměření výzkumu v posledním desetiletí, příklady a přínosy. Nová témata a výzvy pro výzkum. 3. Vysokoškolská pedagogika jako předmět vzdělávání. Argumentace pro požadavek vysoké úrovně pedagogické odbornosti vysokoškolských učitelů. Programy „staff development“. Dobré příklady kurzů a seminářů realizovaných na vysokých školách v ČR.

Článek ke stažení [PDF]: Vysokoškolská pedagogika – teorie, výzkum, vzdělávání 

Diskuze