HODNOCENÍ ŽÁKA NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY

6. SEKCE: Výzkum vzdělávacích a učebních procesů

Autor: MARIE ŠVRČKOVÁ

Abstrakt: Hodnocení žáka již v počátečním období školní docházky se velkou měroupodepisuje na dalším rozvoji žákova JÁ, jeho sebepojetí a sebehodnocení aprovází jej po celý zbytek života. Zároveň však ovlivňuje i celý vzdělávacíproces, který v současné době prochází komplexní kurikurální reformou. Má-libýt tato proměna úspěšná musí dojít k zásadním změnám také v oblastihodnocení žáka. Podcenění otázek hodnocení by mohlo ohrozit zdárnýprůběh celé reformy.

Klíčová slova: školní hodnocení, formy hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení,sebehodnocení žáka, hodnocení žáka v RVP ZV;

Článek ke stažení [PDF]: HODNOCENÍ ŽÁKA NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Abstract: Assessment of pupils in the primary education is verry important for thedevelopment of childrens in the aries of the self-concept, the selfconsciousnessand for the self-assessment. The quolities of pupils in thisaries are impotant not only for self –development but for their participation inthe educational proceses too. The curriculum in the czech school change inthis days, there is the proces of reform effort. In this proces of reform has theschool assessment importance sense. In this paper are informations from theresearch of assessment in the forst classes of the basic schools in the schoolyear 2005/2006.

Keywords: School assessment, pupil development in the primary education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze