OBSAHOVÁ ANALÝZA SOUBORU UČEBNIC NĚMČINY PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY

5. SEKCE: Výzkum kurikula

Autor: VĚRA JEŽKOVÁ

Abstrakt: V příspěvku je představen plánovaný výzkum učebnic němčiny prozákladní školy, jehož hlavním cílem je zjistit, zda tyto učebnice odpovídajíz některých předem určených hledisek a kritérií Společnému evropskémureferenčnímu rámci pro jazyky a RVP ZV. Autorka sleduje v učebnicíchpřítomnost učiva rozvíjejícího všeobecné a sociolingvistické kompetence apředstavujícího evropskou dimenzi.

Klíčová slova: učebnice němčiny, obsahová analýza, Společný evropský referenčnírámec pro jazyky, RVP ZV, sociolingvistické kompetence, všeobecnékompetence, hodnoty, evropská dimenze

Článek ke stažení [PDF]: OBSAHOVÁ ANALÝZA SOUBORU UČEBNIC NĚMČINY PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Abstract: In the paper the planned research of textbooks of German for primary andlower secondary schools is presented. Its aim is to find out if the textbookscorrespond from some points of view to Common European Framework ofReference for Learning, Teaching and Assessment of Modern Languagesand the Czech curricular documents for primary and lower secondaryeducation.

Keywords: textbooks of German, content analysis, Common European Frameworkof Reference for Learning, Teaching and Assessment of ModernLanguages, curricular documents for primary and lower secondaryeducation, sociolinguistic competencies, commom competencies, values,European dimension

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze