VYUŽITÍ REVIDOVANÉ BLOOMOVY TAXONOMIE VE ŠKOLNÍ PRAXI

5. SEKCE: Výzkum kurikula

Autor: ZUZANA BAŽANTOVÁ

Abstrakt: Cílem příspěvku je na příkladech z matematiky a německého jazyka ukázat, jak může učitel při přípravě na výuku, při její realizaci a při hodnocení jejích výsledků využít revize Bloomovy taxonomie kognitivních cílů (2001). Část příspěvku tvoří popis charakteristik revize, která vznikla na základě praktických zkušeností s původní Bloomovou taxonomií a nových poznatků v kognitivní psychologii.

Klíčová slova: učivo, kognitivní cíle ve vzdělávání, revidovaná Bloomova taxonomie, druhy poznatků, kategorie kognitivních procesů

Článek ke stažení [PDF]: VYUŽITÍ REVIDOVANÉ BLOOMOVY TAXONOMIE VE ŠKOLNÍ PRAXI   

Abstract: The main purpose of the paper is to present examples of posibilities how to implement revised Bloom´s taxonomy in planning and realisation of instruction, and evaluation of its outcomes.

Keywords: curiculum, cognitive domain, educational objectives, revised Bloom´s taxonomy, the cognitive process dimension, the knowledge types

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze