TRANSFORMACE ČESKÉ ŠKOLY A PEDAGOGICKÝ VÝZKUM

SEKCE A -Transformace českého školství v kontextu evropského vzdělávání

Autor : VLADIMÍRA SPILKOVÁ

Abstrakt : Problém analýzy a hodnocení současného stavu českého školství je jedním z nejkontroverznějších. V situaci, kdy chybí objektivní empirické nálezy (“nebyl realizován žádný komplexní výzkum české školy po roce 1989” – J.Průcha, Učitelské listy, 1997-98, č. 3), zaznívají tak rozporuplné výroky jako: “Stav našeho školství je katastrofický .. ” od J. Kouckého, bývalého náměstka ministra školství a poslance parlamentu, který měl jistý vliv na možné proměny českých škol (Učitelské noviny 1998, 23) až k výrokům o tom, že naše školství patří k nejlepšímv Evropě (např. díky tradicím nebo v souvislosti s velmi dobrými výsledky našich žáků na úrovni základního vzdělávání v matematické a přírodovědné oblasti v rámci mezinárodního výzkumu TIMSS).

Článek ke stažení [PDF] : TRANSFORMACE ČESKÉ ŠKOLY A PEDAGOGICKÝ VÝZKUM

Diskuze