Vliv vizuálních aspektů výukových počítačových her na motivaci a učení žáků 1. vzdělávacího stupně

Sekce 8 – Posterová sekce

Autoři: Ondřej Javora, Tereza Tetourová, Tereza Hannemann,

Filip Děchtěrenko, Kristina Volná, Cyril Brom

Abstrakt : Tento příspěvek si klade za cíl shrnout a prezentovat výsledky tří studií zabývajících se vlivem visuálních aspektů výukových počítačových her (dálejen her) na motivaci a učební výsledky (tj. klíčové proměnné u všech studií) českých dětí 3. a 4. ročníků. Studie A se zabývá vlivem celkového visuálního pojetí výukových materiálů. Studie B se věnuje dopadu herních animovaných prvků na pozornost a klíčové proměnné. Studie C zkoumá vliv možnosti přizpůsobit visuální podobu her (tzv. herní customizace) hráčem/žákem.

Klíčová slova: motivace, estetika, grafika, hry, animace, počítač, eye-tracker, přizpůsobení

Článek ke stažení [PDF] : Vliv vizuálních aspektů výukových počítačových her na motivaci a učení žáků 1. vzdělávacího stupně

Title: Effects of learning computer games’ visual aspects on motivation and learning of primary school children

Keywords: motivation, esthetics, graphics, games, computers, animation, eyetracker, customization

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze