Nálezy základního výzkumu sociálního klimatu učitelských sborů a jejich využití pro praxi základních a středních škol

Sekce 6 – Teorie a praxe fungování výchovných a vzdělávacích institucí

Autoři: Andrea Rozkovcová, Jitka Jursová, Helena Picková

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit projekt zaměřený na rozvoj sociálního klimatu učitelských sborů v ZŠ a SŠ v Libereckém kraji. Při realizaci projektu budou využity výstupy základního výzkumu GA ČR 16-10057S “Stabilita a proměny učitelských sborů ZŠ“, které poslouží při tvorbě metodiky diagnostiky sociálního klimatu učitelských sborů, metodiky obecných a specifických intervencí propodporu rozvoje jednotlivých škol v oblasti vztahů a vedení lidí. Projekt má ambici využít zjištěná data z diagnostických fází k ověření účinnosti intervencí formou aplikovaného výzkumu (experiment).

Klíčová slova: sociální klima, učitelský sbor, vedení školy, model diagnostiky klimatu, systémové intervence

Článek ke stažení [PDF] : Nálezy základního výzkumu sociálního klimatu učitelských sborů a jejich využití pro praxi základních a středních škol

Title: Findings from the Basic Research of the Social Climate of Teaching Staffs and Their Applicationin the Basic and Secondary School Practice

Keywords: social climate, teaching staff, school leadership, climate diagnostics model, systemic interventions

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze