Rodičovská volba tříd se zaměřením při vstupu dítěte do primárního vzdělávání v České republice

Sekce 6 – Teorie a praxe fungování výchovných a vzdělávacích institucí

Autor: Radka Smith Slámová

Abstrakt :  Příspěvek představí výsledky probíhající kvalitativní studie mapující rozhodovací proces rodičů zvažujících či volících třídy se zaměřením při vstupu dítěte do primárního vzdělávání v krajských městech a jejich okolí. Studie se zaměřuje na třídy nabízející specifický pedagogický přístup (např. waldorfské, Montessori, Začít spolu, bilingvní), do kterých jsou žáci přijímáni z převisu uchazečů a jejichž provoz je částečně hrazen z pravidelných příspěvků rodičů.

Klíčová slova: volba školy, primární vzdělávání, třídy se zaměřením, vnější diferenciace, zakotvená teorie

Článek ke stažení [PDF] : Rodičovská volba tříd se zaměřením při vstupu dítěte do primárního vzdělávání v České republice

Title: Parental Choice of Classes with a Special Emphasis during a Child’s Transition to Czech Primary School

Keywords: school choice, primary school, classes with a special emphasis, tracking, grounded theory

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze