Vtělený prožitek četby a mediální recepce u žáků prvního stupně

Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik

Autoři: Anežka Kuzmičová, Markéta Supa,

Jana Segi Lukavská, Filip Novák

Abstrakt : Představíme design a reflexi pilotáže mezioborového empirického výzkumu, jehož cílem je zkoumat, nakolik děti na vyšším 1. stupni ZŠ vnímají beletrii jako předmět celistvé zkušenosti zahrnující tělesný prožitek. Čerpáme z ideových a výzkumných tradic holismu, sociálního konstruktivismu a tzv. vtělené kognice, která propojuje myšlení a učení s tělesnou zkušeností a která se v českém prostředí běžně aplikuje např. v Hejného metodě výuky matematiky.

Klíčová slova:  čtení, literární výchova, mediální výchova, prožitkové učení,první stupeň ZŠ, vtělená kognice

Článek ke stažení [PDF] : Vtělený prožitek četby a mediální recepce u žáků prvního stupně

Title:  Primary students ’ embodied story experiences across media

Keywords: reading, fiction, media literacy, experiential learning, primary classroom, embodied cognition

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze