Kurikulární reforma v normalizačním Československu : popření, nebo naplnění myšlenek „zlatých šedesátých “?

Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik

Autoři: Michaela Dvořáková, Dominik Dvořák

Abstrakt : V historické vědě se rozvinula diskuse o tzv. normalizaci (Kolář & Pullmann,2016) po sovětské intervenci v roce 1968, mimo jiné s ohledem na myšlenkovoua personální kontinuitu/změnu mezi reformním obdobím šedesátých leta následující dekádou. Tato studie přispívá do diskuse analýzou dobové vzdělávací politiky a konkrétněji tvorby kurikula. Navazujeme při tom na naše předchozí příspěvky o vlivu zahraničních reforem na českou vzdělávací politiku v době socialismu.

Klíčová slova: kurikulum, komunistická vláda, historie vzdělávání, prvouka a vlastivěda

Článek ke stažení [PDF] : Kurikulární reforma v normalizačním Československu : popření, nebo naplnění myšlenek „zlatých šedesátých “?

Title: Curricular Reform in Late Communist Czechoslovakia :Breaking with the Prague Spring Ideas, or Hidden Continuity ?

Keywords:  curriculum, communism, history of education, social studies

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze