Vliv inovativního vzdělávacího programu Učitel naživo na rozvoj klíčových profesních kompetencí student ů učitelství – výsledky evaluačního výzkumu

Sekce 3 – Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci

Autoři: Vladimíra Spilková, Barbora Zavadilová

Abstrakt : Cílem příspěvku je prezentovat výsledky evaluačního výzkumu týkajícíhose procesu i výsledků vzdělávacího programu Učitel naživo (dále UNŽ) v letech 2017–2019 a to zejména z hlediska: (a) jeho dopadu na rozvoj profesních kompetencí studentů učitelství; (b) na úroveň jejich self-efficacy; (c) motivacek učitelství, ochoty nastoupit do profese; (d) přínosu pro provázející učitele z praxe a jejich žáky. Cílem výzkumu bylo ověřit, zda a do jaké míry se daří naplňovat cíle programu UNŽ, dále také srovnat získaná data s širší populací začínajících učitelů u nás i v zahraničí (výzkumy CLoSE a TALIS).

Klíčová slova: vzdělávání učitelů, evaluace vzdělávacího programu, rozvoj profesních kompetencí

Článek ke stažení [PDF] : Vliv inovativního vzdělávacího programu Učitel naživo na rozvoj klíčových profesních kompetencí student ů učitelství – výsledky evaluačního výzkumu

Title: Impact of the innovative teacher education programme Teach Live on the developmentof professional competence –results of evaluation research

Keywords: teacher education, evaluation of educational programme, development of professional competence

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze