Dynamika vzorců profesního učení u dvou skupin budoucích učitelů (Dynamics of Professional Learning Patterns in Two Groups of Future Teachers)

Sekce 3 – Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci

Autoři : Kateřina Juklová, Jitka Kaplanová, Stanislav Michek

Abstrakt : V souvislosti s úsilím o zkvalitňování pregraduální učitelské přípravy je potřeba porozumět individuálním cílům a dalším faktorům ovlivňujícím uvažování a jednání studentů v procesech učení se na pedagogických praxích. Cílem výzkumu bylo identifikovat charakter jednotlivých dimenzí učení, analyzovat jejich společný výskyt na úrovni jedince a porovnat je u dvou skupin praktikujících budoucích učitelů, u skupiny studentů, kteří absolvovali standardní praxe a u skupiny studentů s intenzívní pedagogickou praxí zahrnující posílenou reflektivní a mentorskou podporu.

Klíčová slova: budoucí učitel, vzorce učení, profesní učení, dynamika

Článek ke stažení [PDF] : Dynamika vzorců profesního učení u dvou skupin budoucích učitelů (Dynamics of Professional Learning Patterns in Two Groups of Future Teachers)

Keywords: future teacher, learning patterns, professional learning, dynamics

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze