Potřebují děti z rodin bez socioekonomického znevýhodnění povinné předškolní vzdělávání? (Do children from families without socio-economic disadvantage need compulsory pre-school education?)

Sekce 2 – Výchova a vzdělávaný jedinec

Autor : Helena Picková

Abstrakt : Cílem mého výzkumu bylo zjistit, jaké děti a z jakých rodin v Libereckém kraji nenavštěvují či jen sporadicky navštěvují mateřskou školu v roce předcházejícím zahájení povinné školní docházky, jaké důvody k tomu vedou jejich rodiče, jak jsou úspěšní v rozvoji dětí bez institucionálního vzdělávání a zda to má vliv na přechod do primárního vzdělávání. Zároveň jsem sledovala postoje těchto rodin k chystanému povinnému předškolnímu roku preprimárního vzdělávání.

Klíčová slova: nízká návštěvnost mateřské školy, vícepřípadová studie, povinné předškolní vzdělávání

Článek ke stažení [PDF] : Potřebují děti z rodin bez socioekonomického znevýhodnění povinné předškolní vzdělávání? (Do children from families without socio-economic disadvantage need compulsory pre-school education?)

Keywords: low attendance in kindergarten, multiple case study, compulsory pre-school education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze