Možnosti a meze hodnocení kvality škol pomocí modelů přidané hodnoty (Potential benefits and limits of assessing school quality by value-added models)

Sekce 1 – Teorie a metoda v pedagogice

Autor : Eva Potužníková

Abstrakt : Cílem příspěvku je posoudit potenciál modelů přidané hodnoty pro účely hodnocení kvality vzdělávání v České republice. Příspěvek je postaven na empirickém porovnání několika modelů, které se v zahraničních vzdělávacích systémech používají k hodnocení kvality škol na základě dosažených vzdělávacích výsledků.

Klíčová slova: Kvalita vzdělávání, standardizované testy, modely přidané hodnoty, socioekonomický status, CLoSE

Článek ke stažení [PDF] : Možnosti a meze hodnocení kvality škol pomocí modelů přidané hodnoty (Potential benefits and limits of assessing school quality by value-added models)

Keywords: Educational quality, standardized tests, value-added models, socioeconomic status, CLoSE

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze