Přísliby a výzvy výzkumu diverzity v pregraduální přípravě učitelů pomocí etnografie více míst (The Promises and Challenges of Multi-sited Ethnographic Approach in Research of Diversity in Pre-service Teacher Education)

Sekce 1 – Teorie a metoda v pedagogice

Autoři : František Tůma,

Jana Obrovská

Abstrakt : V příspěvku se zaměřujeme na metodologické aspekty výzkumu vzdělávání učitelů ve vztahu k diverzitě v české školní třídě, konkrétně se na základě studia českých a zahraničních etnografických studií soustředíme na to, jakým způsobem tyto studie pojímají (1) problematiku diverzity a (2) etnografii a zejména etnografii více míst (multi-sited ethnography). V závěru příspěvku představíme výzkumný design projektu GAČR (19-06763S): Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů.

Klíčová slova: Diverzita, etnografie, studenti učitelství, vysokoškolské kurikulum, praxe na ZŠ

Článek ke stažení [PDF] : Přísliby a výzvy výzkumu diverzity v pregraduální přípravě učitelů pomocí etnografie více míst (The Promises and Challenges of Multi-sited Ethnographic Approach in Research of Diversity in Pre-service Teacher Education)

Keywords: Diversity, ethnography, student teachers, curriculum of general education courses, practicum at lower secondary school

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze