Jak měřit docházku a absentérství v českých školách (The Challenges of Measuring Attendance and Absenteeism in Czech Schools)

Sekce 1 – Teorie a metoda v pedagogice

Autoři : Eva Skalová,

Dominik Dvořák

Abstrakt : Význam účasti žáků na školním vyučování obecně uznáván. V některých zemích proto stoupá zájem o sledování docházky, resp. absencí jako důležitého non-kognitivního ukazatele kvality práce školy. Probíhá však diskuse o vhodnosti různých indikátorů pro monitorování docházky. Cílem práce je pro vzorek českých škol v typově různých lokalitách stanovit hodnoty možných indikátorů docházky a porovnat je s dostupnými zahraničními daty.

Klíčová slova: Administrativní data, docházka, absentérství, záškoláctví, non-kognitivní indikátory

Článek ke stažení [PDF] : Jak měřit docházku a absentérství v českých školách (The Challenges of Measuring Attendance and Absenteeism in Czech Schools)

Keywords: Administrative data, attendance, absenteeism, truancy, non-cognitive indicators

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze