Kvalitativní longitudinální přístup ve výzkumu přechodu žáků do středního odborného vzdělávání (Qualitative Longitudinal Approach to Students’ Transition to Upper Secondary Vocational Education)

Sekce 1 – Teorie a metoda v pedagogice

Autoři : Dominik Dvořák, Jan Vyhnálek, Jana Straková,

Jaroslava Simonová, Vít Šťastný

Abstrakt : Příspěvek přináší předběžná zjištění o proměnách postojů dospívajících k jejich vzdělávací dráze, zejména z hlediska volby mezi zamýšleným ukončením studia výučním listem oproti maturitní zkoušce. Zaměřuje se zejména na vliv navštěvovaných škol na postoje žáků. Předmětem pozornosti jsou také metodologické otázky a etické aspekty spojené s použitím prospektivního longitudinálního kvalitativního výzkumného plánu.

Klíčová slova: Kvalitativní výzkum, longitudinální studie, odborné vzdělávání, přechody, postoje

Článek ke stažení [PDF] : Kvalitativní longitudinální přístup ve výzkumu přechodu žáků do středního odborného vzdělávání (Qualitative Longitudinal Approach to Students’ Transition to Upper Secondary Vocational Education)

Keywords: Qualitative research, longitudinal study, vocational education and training, transitions, attitudes

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze