LIMITY VE VÝZKUMU ALTERNATIVNÍ PEDAGOGIKY: DECROLY A DECROLY DNES

SEKCE Č. 4: TEORIE A METODA V PEDAGOGICE

Autor : Černá Jana

Abstrakt :  Pedagogika O. Decrolyho (1871–1932) se řadí mezi klasické reformní směry z počátku 20. století. Decrolyho pedagogika je zejména charakterizovaná projektovou metodou a globálním přístupem ke čtení, k učivu, k životu, a heslem„par la vie pour la vie“, „životem pro život“, tedy přirozeným zájmem dítěte.

Klíčová slova: pedagogika O. Decrolyho, výzkum na alternativních školách, reformní pedagogika

Článek ke stažení [PDF] : LIMITY VE VÝZKUMU ALTERNATIVNÍ PEDAGOGIKY: DECROLY A DECROLY DNES

Title: RESEACH OF ALTERNATIVES AND ITS LIMITS: DECROLY AND DECROLY ACTUALLY

Abstract: Observation in Decroly schools confirmed what I theoretically learn:I saw in practise all these wonderfull tools, using alternative metods, using decrolien facilities.

Keywords: pedagogy of O. Decroly, research of alternatives, reform pedagogy

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze