ENVIRONMENTÁLNÍ GRAMOTNOST ŽÁKŮ 2. STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY V ČESKÉ REPUBLICE – APLIKOVATELNOST ZAHRANIČNÍCH VÝZKUMNÝCH NÁSTROJŮ

SEKCE Č. 4: TEORIE A METODA V PEDAGOGICE

Autor : Svobodová Silvie

Abstrakt :  Environmentální gramotnost lze dnes považovat za stěžejní cíl environmentální výchovy souhrnně pojímající její dílčí aspekty.

Klíčová slova:  environmentální gramotnost; reliabilita; validita; NEP; 2-MEV;NRS; EBS; RPJ

Článek ke stažení [PDF] : ENVIRONMENTÁLNÍ GRAMOTNOST ŽÁKŮ 2. STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY V ČESKÉ REPUBLICE – APLIKOVATELNOST ZAHRANIČNÍCH VÝZKUMNÝCH NÁSTROJŮ

Title: ENVIRONMENTAL LITERACY OF SECOND GRADE’S PUPILS OF ELEMENTARY SCHOOL IN THE CZECH REPUBLIC –THE APPLICABILITY OF FOREIGN RESEARCH TOOLS

Abstract:  This contribution demonstrates results of analysis of the foreign tool for detection of the affective (NEP, 2-MEV, NRS) and conative (EBS, RPJ)dimension of the environmental literacy of pupils at the second grade at the elementary schools in the Czech Republic, which were successfully verified both in our country and abroad.

Keywords: Environmental literacy; reliability; validity; NEP; 2-MEV; NRS;EBS; RPJ

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze