VSTUP DO PROFESE Z POHLEDU ZAČÍNAJÍCÍHO UČITELE – DESIGN VÝZKUMU A VÝSLEDKY PILOTNÍHO VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ NA FPE ZČU V PLZNI

SEKCE Č. 7: UČITELÉ A JINÍ PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI

Autoři : Soukupová Pavla, Podpera Milan

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit odborné veřejnosti probíhající výzkumné šetřenína FPE ZČU v Plzni a jeho design, zaměřeného na analýzu potřeb začínajících učitelů po jejich vstupu do profese učitele.

Klíčová slova: začínající učitel, příprava na profesi učitele, vstup do profese učitele, šok z reality

Článek ke stažení [PDF] : VSTUP DO PROFESE Z POHLEDU ZAČÍNAJÍCÍHO UČITELE – DESIGN VÝZKUMU A VÝSLEDKY PILOTNÍHO VÝZKUMNÉHO ŠETŘENÍ NA FPE ZČU V PLZNI

Title: ENTRY INTO THE PROFESSION FROM THE POINT OF VIEW OF THE BEGINNING TEACHER – RESEARCH DESIGN AND RESULTSOF THE PILOT RESEARCH AT THE FACULTY OF EDUCATION OF THE UNIVERSITY OD WEST BOHEMIA IN PILSEN

Abstract: The pilot investigation entitled Entry into the profession from the point of view of a novice teacher – results of the research survey at the FPE UWB in Pilsen – based on a research conducted at the Department of Pedagogy of the Faculty of Education of the University of West Bohemia.

Keywords: beginner teacher, teacher training, entrance to teacher profession, shock from reality

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze