ZAVÁDĚNÍ INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Z POHLEDU UČITELŮ

POSTERY

Autoři : Váchová Markéta, Žlábková Iva

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou postoje učitelů k inkluzivnímu vzdělávání na počátku implementace vyhlášky Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. 27/2016 Sb.o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a po roce od počátku implementace této vyhlášky.

Klíčová slova: učitel, žák, inkluzivní vzdělávání, legislativa

Článek ke stažení [PDF] : ZAVÁDĚNÍ INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Z POHLEDU UČITELŮ

Title: IMPLEMENTATION OF INCLUSIVE EDUCATION FROM THE POINT OF VIEW OF TEACHERS

Abstract: The aim of the paper is to present the results of multiple case studies concerned with teachers’ attitude to inclusive education at the beginning of the implementation of the decree of the Ministry of Education, Youth and Sports no.27/2016 Coll.on education of pupils with special educational needs and talented pupils, and the same teachers’ approach one year later.

Keywords: Teacher, Pupil, Inclusive education, Legislation

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze