Sebehodnocení obtížnosti profesních činností studenta učitelství

Autor: Wernerová Jan 

Abstrakt: Příspěvek na podkladě dotazníkového šetření komparuje subjektivní hodnocení obtížnosti profesních činností učitele studenty učitelství 1. stupně ZŠ prezenčního studia po absolvování završující souvislé pedagogické praxe a studenty kombinovaného studia (učitelé působící v praxi 1. stupně ZŠ) v letech 2008-2012. Nejobtížnější profesní činnosti byly uváděny časové rozvržení učiva, řešení kázeňských přestupků; dále studenty prezenčního studia vysvětlení nové látky a studenty kombinovaného studia tvorba tematického plánu. Nejlépe zvládané činnosti byly komunikace s žáky, motivace a individuální přístup k žákům. 

 

Klíčová slova: Profesní činnosti učitele, přípravné vzdělávání učitelů, pedagogická praxe, student učitelství, dotazníkové šetření, sebereflexe studenta učitelství. 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Sebehodnocení obtížnosti profesních činností studenta učitelství

 

Abstract: Contribution on the basis of the survey compares subjective difficulty of professional activity of teachers teaching students first primary school full-time study after completion crowning teaching practice and students combined study (teachers working in practice 1st grade elementary school) in 2008-2012. The most difficult profession were given the timing of the curriculum, disciplinary issues; as well as full-time students explanation of the new substances and students in the combined studies of thematic plan. Top coping activities were communicating with students, motivation and individual approach to pupils. 

Keywords: Professional activities of teachers, teacher training, teaching practice, student teaching, survey, student self-teaching 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze