Reflektivní praxe jako významná součást vzdělávání budoucích sester: přehled nejčastěji využívaných teoretických modelů

Autor: Zdeňka Knechtová 

Abstrakt: Cílem příspěvku je představit nejčastěji užívané teoretické modely reflektivní praxe ve vysokoškolské výuce ošetřovatelství. Výzkumný vzorek tvořily studie vyhledané databází Web of Knowledge po zadání dvou klíčových slov – reflection a reflective practice. Relevantní publikace byly analyzovány z hlediska použitých modelů reflexe. V příspěvku jsou jednotlivé teoretické modely reflektivní praxe blíže popsány a následně porovnány. 

Klíčová slova: reflexe, reflektivní praxe, ošetřovatelství, modely reflektivní praxe, sesterské vzdělávání 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Reflektivní praxe jako významná součást vzdělávání budoucích sester: přehled nejčastěji využívaných teoretických modelů

Abstract: The article introduces theoretical models of reflective practice most commonly used in higher nursing education. The research sample consisted of studies available in database Web of Knowledge after entering the two keywords – reflection and reflective practice. The studies have been analyzed in terms of the theoretical frameworks used. In the article individual theoretical models of reflective practice are described and compared. 

Key words: reflection, reflective practice, nursing, models of reflective practice, nursing education 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze