Vliv stylů učení na preferenci strukturálních prvků elektronických studijních opor z pohledu studentů

Autor: Klement Milan, Dostál Jiří 

Abstrakt: Vzdělávání formou e-learningu se dnes stalo neopomenutelnou součástí vysokoškolské výuky. Pro tyto účely jsou vytvářeny specializované výukové materiály, označované též jako elektronické studijní opory. Tyto materiály se skládají z mnoha strukturálních prvků, ale nabízí se otázka, zda tyto materiály respektují individualitu studentů, která se projevuje například preferovaným stylem učení. V rámci realizovaného výzkumného šetření, jehož průběh a dílčí výsledky představuje předložený příspěvek, byla tedy řešena otázka, zda jednotlivé strukturální prvky elektronických výukových materiálů jsou stejně potřebné pro různé skupiny studentů, vymezených na základě preference jejich stylu učení dle klasifikace VARK. 

Klíčová slova: styly učení, elektronická studijní opora, strukturální prvky, multimedialita, interaktivita, faktorová analýza, shluková analýza 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Vliv stylů učení na preferenci strukturálních prvků elektronických studijních opor z pohledu studentů

Abstract: Education through e-learning has become an inalienable part of the university curriculum. For this purpose, specialized educational materials, also known as electronic teaching materials, have been created. These materials consist of many structural elements, but the question is whether these materials respect the individuality of students, which is reflected, for example by their learning style preferences. Thus within the framework of the implemented survey research, the course and the partial results of which are presented in the paper hereby submitted, the question of whether the individual structural elements of electronic teaching materials are of the same importance for different groups of students, identified according to their learning style preferences based od the VARK classification, was raised. 

Key words: learning styles, electronic teaching material, structural elements, multimedia, interactivity, factor analysis, cluster analysis

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze