Dítě na 1. stupni ZŠ pohledem učitelů

Autor: Helena Hejlová

Sekce 7: Dítě v procesu výchovy a vzdělávání

Abstrakt: Výzkum byl zacílen na představy učitelů o proměnách podmínek současného dětství. Probíhal ve třech navazujících fázích. První byla pilotáž v roce 2009, představovala kategorizaci volných výpovědí na téma „Dnešní děti mýma očima….“, celkem 102 respondentů z učitelské profese, doplněna byla o skupinový rozhovor. Výsledkem byla identifikace 11 schematizovaných charakteristik obrazu dětství a dětí ve vědomí učitelů.

Klíčová slova: dětství, primární škola, pojetí dětství, učitelův obraz dětí, kvalita života dě

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Dítě na 1. stupni ZŠ pohledem učitelů

 

Title: Child at a primary school from the point of view of teachers

Abstract: Research aimed at teachers´ ideas about changes of circumstances concerning current childhood. It was realised throught three phasis. The first was in 2009 and deals with creating categories from texts on the theme „Children from the point of view of mine…“ written by 102 respondents – teachers. Supplement to this analysis was group interview. Out put was the identification of the 11 characteristics describing the childhood and children in teachers´ consciousness.

Keywords: childhood, primary school, reflection of childhood, teacher´s imagine of children, quality of the life of the child.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze