Organizační učení ve škole: Užití smíšeného designu při výzkumu

Autor: Milan Pol, Lenka Hloušková, Bohumíra Lazarová, Petr Novotný, Martin Sedláček

Sekce 6: Výzkumy řízení školy a školství

Abstrakt: Příspěvek představuje pokročilou fázi výzkumn.ho projektu „Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole“1. Cílem tohoto výzkumu je nalézt odpovědi na otázky, jak probíhá organizační učení ve školách, v čem se organizační učení ve školách projevuje a jak je organizační učení ve školách řízeno a vedeno. Text se soustředí na metodologický postup od kvalitativní do kvantitativní fáze šetření coby jednu z klíčových fází výzkumu, ukazuje logiku tohoto fáze a některá její úskalí.

Klíčová slova: škola, organizační učení, řízení, vedení

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Organizační učení ve škole: Užití smíšeného designu při výzkumu

 

Title: Organizational Learning in School: Using mixed method research design

Abstract: This paper presents the advanced stage of empirical research on Leadership in the Processes of Organizational Learning in Schools funded by the Czech Science Foundation (No. P407/10/1197). The aim of this research is to find answers to questions of how organizational learning is pursued in schools, in what ways organizational learning in schools is distinctive, and how organizational learning in schools is led and managed. The paper reflects the methodological procedure from the qualitative to quantitative survey as a crucial stage of the research, its logic and also to indicate some pitfalls.

Keywords: school, organizational learning, management, leadership

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze