KVALITA PRACOVNÍHO ŢIVOTA UČITELŮ – TEORETICKÉ VIZE A REALITA EMPIRICKÝCH ZJIŠTĚNÍ

Autor: Alena Seberová 

Abstrakt: Kvalita pracovního života učitelů je v příspěvku představena dvojí dimenzí pohledu. První tvoří teoretické analýzy konstruktů kvalita pracovního života a pracovní spokojenost. Druhou následně metodologie a vybrané výsledky výzkumu reflektující reálný stav profesních podmínek a pracovní spokojenosti učitelů základních škol. 

Klíčová slova: profese; učitelská profese; pracovní motivace, pracovní profesní potřeby; pracovní spokojenost; kvalita pracovního života 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: KVALITA PRACOVNÍHO ŢIVOTA UČITELŮ – TEORETICKÉ VIZE A REALITA EMPIRICKÝCH ZJIŠTĚNÍ

 

Abstract: The quality of teacher’s work life is present in the paper by two dimensions of insight. First is focused on teoretical analysis of constructs quality of work life and job satisfaction. professional activites. Next is centred to methodology and selected results of research, which reflected reality of professional conditions and job satisfaction of primary and secondary school teachers. 

on the first planning stage of empirical research, which problem is to describe and analyze a professional needs of primary teachers and real performance of professional activities in relation to curricular reform. 

Key words: profession; teacher profession; work motivation, work needs; job satisfaction; quality of work life 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze