VÝZKUM VZTAHU KOGNITIVNÍ A AFEKTIVNÍ DIMENZE MULTIKULTURNÍCH KOMPETENCÍ

Autor: Jakub Hladík 

Sekce 4: Výchova a vzdělávání optikou sociální pedagogiky  

Abstrakt: Příspěvek prezentuje výzkum realizovaný v oblasti multikulturních kompetencí. Autor vychází z potřeby porozumění vztahu mezi dvěma složkami multikulturních kompetencí: znalostní a postojovou. V teorii multikulturní výchovy narážíme na pojetí, které pokládá znalost vztahující se k objektům multikulturní reality za determinant postojů. Cílem výzkumu, který se opírá o poznatky ze zahraničních výzkumů, bylo ověřit platnost výše uvedeného předpokladu. 

Klíčová slova: multikulturní výchova, multikulturní kompetence, didaktický test, sémantický diferenciál 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: VÝZKUM VZTAHU KOGNITIVNÍ A AFEKTIVNÍ DIMENZE MULTIKULTURNÍCH KOMPETENCÍ

 

Title: RESEARCH ON RELATIONSHIP BETWEEN COGNITIVE AND AFFECTIVE DIMENSION OF MULTICULTURAL COMPETENCIES 

Abstract: In the paper is presented a research which was carried out in multicultural competence area. The author results from need of understanding relationship between two multicultural competencies dimensions: knowledge and attitudes. We encounter an approach in theory of multicultural education which presents knowledge in multicultural reality objects as a determinant of attitudes. The aim of the research which gathers foreign pieces of knowledge was verify this premise. 

Key words: multicultural education, multicultural competences, didactic test, semantic differential 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze