ROZVOJ POČÁTEČNÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ

Autor: Marie Švrčková   

Sekce 3: Kurikulum, kurikulární materiály, kurikulární reforma 

Abstrakt: Příspěvek prezentuje problematiku rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti ve výzkumných otázkách a metodologie rozvoje počátečního čtení v 1.ročnících českých základních škol. Z výsledků realizované pilotáže připravovaného výzkumu v této oblasti nastiňuje současný stav výuky počátečního čtení v 1.ročnících, a to v návaznosti na komparaci s výsledky mezinárodních výzkumů realizovaných v této oblasti. 

Klíčová slova: funkční gramotnost, čtenářská gramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, výuka počátečního čtení 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: ROZVOJ POČÁTEČNÍ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ 1. STUPNĚ ZŠ

 

Title: DEVELOPEMENT OF ELEMENTARY PUPILS´READING LITERACY 

Abstract: he contribution presents developement problems of elementary reading literacy in research questions of metodology a of development elementary reading at first class in czech elementary schools.The pilot study results, which is a part of forthcoming extensive research in this domain,outline the present condition on the field of elementary reading at first class in context of international research results. 

Key words: funcitonal literacy, writing literacy, initial reading literacy, teaching of elementary writing 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze