Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autoři: JAN MAREŠ

JAN BERAN

STANISLAV JEŽEK

Abstrakt: Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit,které prvky učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu považují za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali ze strany Pedagogické fakulty.

Klíčová slova: kurikulární reforma, další vzdělávání, postoje učitelů

Článek ke stažení [PDF]Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy

Abstract: The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher’s autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One ofthe important factors of this process is the area of teachers’ further education. The study brings the results of a survey among the primmy school teachers administered inautumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas provided by the Faculty of Education would be preferred.

 

Key words: curriculum reform, further education, teacher’s attitudes

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze