Supervize v učitelské profesi

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autor: Josef Slowík

Abstrakt: Příspěvek představuje možnosti, hranice, využitelný potenciál a především aktuální potřebu supervize v učitelské profesi. Na rozdíl od jiných profesionálů, kteří ve své práci rovněž musejí zvládat obtížnou vztahovou problematiku, hledat neustále novépřístupy ke svým ldientům a řešit s tím související problémy v osobní i týmové rovině,učitelé u nás prozatím nedostávají ve srovnatelné míře příležitosti reflektovat svou práci, pracovní problémy a přístup k dětem, žákům, studentům i kolegům_X_ následkem toho se pak často potýkají s mnoha zbytečnými obtížemi a konflikty, které autor zaznamenal i prostřednictvím malé výzkumné sondy ve skupině učitelů, především výchovných poradců na základních a středních školách.

Klíčová slova: supervize, podpora, ucitelství

Článek ke stažení [PDF]: Supervize v učitelské profesi

Title: Supervision in teaching profession

Abstract: The contribution presents the possibilities, limits, exploitable potential and especially the actual need of supervision in teaching profession as a branch close to other helping professions. In contrast with other professionals, who have to manage a difficult area of relationships, look for new kind of approach to their clients and solve the relevant probléme in the personal and team level, our teachers do not get the comparable oportunity to reflect their own work, problems, and approach to the children, studetnsand colleagues; for this reason they have to face many difficulties and conflicts whichthe autor also registered in the smal research probe on the group of the counsellor teachers at primary and secondary schools.

Key words: supervision, support, teaching profession

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze