Doučování nebo sociální opora? Reflexe k projektu Domácí učitel

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autor: Jiří Němec

Abstrakt: Příspěvek na základě kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím ohniskových skupin se studenty – domácími učiteli, prezentuje vybrané problémy vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v romských rodinách. Výzkum si klade za cíl popsat a vysvětlit příčiny edukačních problémů romského žáka a snaží se objasnit složité sociální vztahy mezi dítětem, rodičem, učitelem a domácímu učitelem, který též dítěti poskytuje sociální oporu.

Klíčová slova: Doučování, domácí učitel, hodnoty, kvalitativní výzkum, Romové, sociálně znevýhodnění žáci, sociální opora.

Článek ke stažení [PDF]: Doučování nebo sociální opora? Reflexe k projektu Domácí učite

Title: Tutoring or Social Support? Reflection on the project Home Tutor

Abstract: The article is based on the quality research realized through the focus groups of students – home tutors – and presents selected issues on education of socially handicapped children in the Romany families. The research aims at describing and explaining reasons of educational troubles of Romany pupils and tries to clarify difficult social relationships among children, teachers and home tutors who provide the children with the social support as well.

Key words: Tutorage, home teacher, tutor, values, quality research, Romany, socially handicapped pupils, social support

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze