Heuristická výuka v profesní přípravě učitelů.

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autor: Petr Havelka

Abstrakt: Na výzkumném vzorku 55 studentů PF JU v Českých Budějovicích bylysledovány příčiny úspěchu a neúspěchu v přípravě didaktického problému pro praxi. Prostřednictvím sebereflexe byly zjišťovány techniky práce s učivem (poznatky) a základní tendence ke splnění úkolu a náhodné vlivy.

Klíčová slova: vzdělávání učitelů, heuristická výuka, didaktický problém

Článek ke stažení [PDF]: Heuristická výuka v profesní přípravě učitelů.

Title: Heuristic teaching (method) in the training (preparation)of prospective teachers

Abstract: Causes of success and failure in preparation of didactic problem for the practice were studied (assessed) on the sample of 55 students in the Faculty of Education at the University of South Bohemia. The techniques of work with the learning material (knowledge) were studied through self-reflection. It concerns e.g. of the following variables (basic tendencies to accomplish the task, influences which are caused by chance, etc.).

Key words: teacher’s education, heuristic teaching, didactic problem

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze