Úskalí vzdělávání studentů učitelství v souvislostech kurikulární reformy

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autoři: Garabiková – Pártlová, M.

Franclová, M.

Bílková, Z.

Abstrakt: Současní studenti učitelství se v rámci vlastní školní docházky neměli možnost seznámit s metodami vyžadovanými probíhající kurikulární reformou. V rámci příspěvku se pokusíme: 1. popsat postup, jakým byli studenti seznámeni s metodou projektivníhovyučování, jehož klíčovým momentem byla vlastní realizace několika projektů. 2. seznámit s výzkumnou sondou zjišťující, jak studenti vnímají vlastní realizaciurčité vyučovací metody. Jako výzkumného nástroje jsme použili volné výpovědi studentů na téma: „ Co všechno jsem si uvědomil-a v rámci vlastní realizace projektu a při účasti na projektech kolegů“.

Klíčová slova: VŠ student, projektové vyučování, kurikulární reforma, volná VŠ student, projektové vyučování, kurikulární reforma, volná výpověď

Článek ke stažení [PDF]: Úskalí vzdělávání studentů učitelství v souvislostech kurikulární reformy

Title: Problems of future teachers´education from point of view of curriculumreform

Abstract: Within the context of curriculum reform of Czech schools, a lot of new methods and procedures are used nowadays. Future teachers were often educated in old system. As teachers they should use many methods that are completely new for them, they have noown experience with these methods from pupils´ point of view. Is there any possibility of mediating this useful experience? As a part of didactics lessons students prepared andrealized lessons for their colleagues. They used project method that is one of these new methods. Our presentation brings some information about these lessons and some datafrom students´ evaluation of these lessons.

Key words: future teacher, curriculum reform, project method, freefuture teacher, curriculum reform, project method, free narrative

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze