Užívání učebnic a jiných textových materiálů ve výuce na základních školách a gymnáziích

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autoři: Zuzana Sikorová

Iva Červenková

Abstrakt: Příspěvek prezentuje výsledky analýzy záznamů pozorování 276 vyučovacíchhodin na několika základních školách a gymnáziích v Ostravě z hlediska užívání učebnic a jiných textových materiálů. Pozorování byla prováděna v letech 2001 – 2006na 7 různých školách u více než 80 učitelů různých předmětů. Pozorovací archy sloužily primárně pro účely výuky obecné didaktiky, ale předem bylo zadáno zaznamenávat takéčinnosti spojené s užíváním učebnic. V tomto příspěvku jsou zachyceny výsledky analýzy z hlediska časového faktoru.

Klíčová slova: učebnice; užívání učebnic; činnosti s učebnicí.

Článek ke stažení [PDF]: Užívání učebnic a jiných textových materiálů ve výuce na základních školách a gymnáziích

Title: The use of textbooks and other text materials in the classroomin primary and general secondary schools

Abstract: The paper reports on the analysis of written records of 276 lessons observedin primary, lower secondary and higher secondary schools in Ostrava region. There cords were made in the years 2001 – 2006 in 7 different schools with more than 80teachers teaching various subjects. Primary, these recordings were meant to serve for teaching and learning purposes but it was assigned before hand to write down textbook based activities. This paper presents the analysis outcomes from the viewpoint of thetime factors.

Key words: textbook; textbook use; textbook-based activities.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze