5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autor: MARKÉTA LEVÍNSKÁ
Abstrakt: Příspěvek vychází z tříletého kvalitativního výzkumu (2004/5-2007), jehož hlavním tématem je mapování a analýza vztahu příslušníků romské komunity ke vzdělávání. Výzkum sledoval problematiku socio-kulturní reprodukce vzdělávání, životních perspektiv romských dětí a význam a hodnoty, jaké přikládají školnímu vzdělávání. Hledá příčiny selhávání romských žáků během vzdělávacího procesu. Jako jeden z hlavních zdrojů selhávání nachází v síti vzájemných nedorozumění, ke kterým dochází při interakcích příslušníků majority a minority.
Klíčová slova: hodnota vzdělání, socio-kulturní reprodukce,
Článek ke stažení [PDF]: Pohled romského žáka na vzdělání
Title: Education from the Perspective of Romany Pupils
Abstract: The text is based on a three-year qualitative research (2004/5-2007). It focuses on the approach to education by Romany people. In my study, I researched the issues of social determination, socio-cultural reproduction of education, live perspectives of Romany children and values attributed by them to education. I am looking for causes of the failure of Romany pupils during their school carrier. The main source of failing is a complex set of misunderstandings between the members of the minority and the majority.
Key words: value of education, socio-cultural reproduction
Download the article in English [PDF]: Not available