Žákovské čtenářské sebepojetí a jeho vnímání učitelem

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: Kateřina Homolová

Abstrakt: Příspěvek shrnuje výsledky výzkumu dětského pubescentního čtenářství. Ukazuje odlišné chápání hodnot spojených s četbou a čtenárstvím dospívajícími žáky a jejich učiteli. Závěry výzkumu jsou vztaženy k pojetí čtenárství jako pedagogické kategorie.

Klíčová slova: čtenářství, pubescentní žáci, sebepojetí, pedagogický výzkum,pedagogická kategorie, hodnotová reflexe.

Článek ke stažení [PDF]: Žákovské čtenářské sebepojetí a jeho vnímání učitelem

Title: Pupils’ readers self-concept and its reflection by teachers

Abstract: The paper presents the key outcomes of the pedagogical research in case pubescent reading. It show the main differences between pupils’ readers self-conceptand teachers stand point to it. The values point to reading as a pedagogical cathegory are presented too.

Key words: reading, pubescent pupils, self-concept, pedagogical research, pedagogical cathegory, reflection of values.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze