Kurikulární reforma a studenti PdF UHK při průběžných pedagogických praxích

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: Robert Čapek

Abstrakt: Prostředí základních a středních škol, ve kterém se průběžná praxe realizuje není sterilním,konstantně ustáleným prostorem. Právě v současné době je dějištěm rekonstrukce, kurikulárníreformy, jenž mění ustálené pohledy na vzdělávání – a také na přípravu studentů. Rámcovývzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) zároveň přináší nové prvky, kterévyžadují zásadní změny pedagogických dovedností a postojů. Tyto dovednosti a postojehledám v činnosti, která je podle mého názoru nejviditelněji ukazuje – vestudenty používaných způsobech výuky, ve vyučovacích metodách realizovaných připrůběžné praxi. Pedagogické fakulty by měly přinášet nové impulsy nejen v pregraduálnípřípravě, ale být hybatelem pozitivních změn pro celé školské prostředí.

Klíčová slova: Příprava studentů učitelských oborů, pedagogická praxe, kurikulární reforma, vyučovací metody.

Článek ke stažení [PDF]: Kurikulární reforma a studenti PdF UHK při průběžných pedagogických praxích

Title: Curriculum reform and Faculty of Education of UHK studen’l:s dm·ing theteachers continuous training

Abstract: The environment of basic and high schools, where the continuous training is executed, is nota sterile, invariably stabilized area. At the moment, it is a setting of reconstruction,curriculum reform which changes the fixed views on education and the students’ preparation.RVP ZV (General educational programme for basic education) sets up new phenomena whichrequire fundamental changes in pedagogical skills and attitudes. I look for these skills andattitudes in an activity which in my opinion shows them most clearly: in teaching oreducational methods used by students during the continuous training. Pedagogical facultiesshould produce new impulses not only in pre-gradual preparation, but they should also be themover of positive changes for the whole school environment.

Key words: Preparation of the students in the field of teaching, pedagogical training, curriculum reform, education methods

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze