Učí učitelé konstruktivisticky?

2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy

Autor: Katerina Korcová

Abstrakt: Prezentovaný příspevek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.

Klíčová slova: Konstruktivismus, konstruktivistické znaky výuky, pozorování výuky

Článek ke stažení [PDF]: Učí učitelé konstruktivisticky?

Title: Cooperative teachers of student’s pedagogical practice at teaching for preprimary schools – some characteristics

Abstract: This contribution is a part outcome of dissertation where should be found out if theteacher’s concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic inmind. It was observed 16 teachers in the third class of primary school and theobservation was focused on whether the teachers used the constructivist approach.

Key words: Constructivism, characteristic of construstivist education, observation of education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze