K PROBLEMATICE VZTAHŮ VÝCHOVNÉHO ÚSTAVU A JEHO VNĚJŠÍHO SOCIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ

4. SEKCE: Výzkum školy a dalších vzdělávacích institucí

Autoři: 

VĚRA FILIPI

JAROSLAVA MIŠÍKOVÁ

Abstrakt: Příspěvek je věnován metodologickým aspektům zkoumání vztahůpřevýchovného zařízení s vnějším sociálním prostředím. V rámci první,projektové výzkumné fáze bylo nutno identifikovat relevantní vnějšísociální subjekty vstupující do sociálního vztahu s výchovným ústavem.Vymezené relevantní sociální subjekty vnějšího prostředí a jejích vztahys výchovným ústavem budou v dalších dvou letech předmětemintenzivního výzkumného bádání.

Klíčová slova: Výchovný ústav-resocializační zařízení, relevantní vnější sociálníprostředí, vztahy resocializačního zařízení s vnějším sociálním prostředím,spolupráce výchovného ústavu s rodiči klientů, výzkumný cíl, výzkumnývzorek, metody sběru primárních dat

Článek ke stažení [PDF]: K PROBLEMATICE VZTAHŮ VÝCHOVNÉHO ÚSTAVU A JEHO VNĚJŠÍHOSOCIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ

Abstract: The article is devoted to the methodological aspects of research onrelationships correctional facility to the outer social environment. In thescope of the first research period it had been necesseary to identifyrelevant social subjects of outer social environs entering into relationshipto correctional facility. The defined social subjects and its relationships tocorrectional facility will be subjects of intensive investigating in the nexttwo years.

Keywords: Correctional facility (correctional institution), the relevant outer socialenvirons, relationships of correctional facility to outer social environs, thecooperation of correctional facilty with client parents, research targets,research sample, the methods of obtaing primary data

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze