VÝZKUM PŘIPRAVENOSTI STUDENTŮ OBORU UČITELSTVÍ PRO MŠ NA CIZOJAZYČNOU VÝCHOVU A VZDĚLÁVÁNÍ

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina B

Autoři:

ALENA NELEŠOVSKÁ

EVA ŠMELOVÁ

Abstrakt: Současná mateřská škola potřebuje vzdělané odborníky se zaměřením naproblematiku předškolního vzdělávání, jehož součástí může být i výukacizího jazyka. Nelze opomenout skutečnost, že české mateřské školynavštěvují i děti z cizojazyčného prostředí. Budoucí předškolní pedagogmusí být i pro tuto oblast kvalitně připravený. Příspěvek prezentuje dílčívýsledky výzkumného šetření realizovaného na PdF UP v Olomouci vrámci grantu ESF, se zaměřením na oblast jazykové přípravy studentůoboru Učitelství pro MŠ.

Klíčová slova: učitel mateřské školy, student, vyučující, studentské hodnocení,mateřská škola, cizí jazyk, cizojazyčné prostředí, vzdělávací metody aformy.

Článek ke stažení [PDF]: VÝZKUM PŘIPRAVENOSTI STUDENTŮ OBORU UČITELSTVÍ PRO MŠNA CIZOJAZYČNOU VÝCHOVU A VZDĚLÁVÁNÍ

Abstract: The current kindergartens need well-educated specialists focusing on preschooleducation issue, the part of which can also be teaching of a foreignlanguage. The fact that also children from foreign-language environmentsattend the Czech kindergartens cannot be omitted. The future pre-schoolpedagogue must also be well-prepared for this. The contribution presentspartial results of a research realized at Faculty of Education at PalackýUniversity Olomouc within ESF grant, focused on language preparationrealm of students of Teaching Profession for Kindergartens field of study. 

 

Keywords: kindergarten teacher, student, teacher, student evaluation, kindergarten,foreign language, foreign-language environment, education methods andforms

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze