AXIOLOGICKÉ OTÁZKY PŘI VÝZKUMU ŽÁKA

2. SEKCE: Výzkum žáka a studenta – Skupina B

Autor: JIŘINA NOVOTNÁ

Abstrakt: Příspěvek reflektuje proces rozhodování výzkumníka při tvorbě výzkumného projektu a realizaci empirického výzkumu. Identifikuje fáze výzkumu, ve kterých se vynořují axiologické otázky ve vztahu k žákovi jako objektu výzkumu, a možné přístupy výzkumníka. Sdělení předkládá pracovní kritéria třídění a typologii otázek. Je uvedena charakteristika jednotlivých typů a konkrétní příklady. Vytvořený soubor axiologických otázek je vztahován k vybraným hodnotám. Pozornost je věnována otázce významu pokládání si axiologických otázek v rovině metodologické – požadavků vědy a v rovině požadavků osobní morálky výzkumníka. Problémy vznikající v procesu rozhodování autorka analyzuje na vybraných příkladech realizovaných výzkumů vlastních i jiných autorů.

Článek ke stažení [PDF]: Axiologické otázky při výzkumu žáka   

 

Diskuze