ŽÁKOVSKÉ PREKONCEPTY POJMU „KVALITA ŽIVOTA“

1. SEKCE: Reflexe kvalitativních metodologických přístupů

Autoři: 

TOMÁŠ SVATOŠ

EVA ŠVARCOVÁ

Abstrakt: Pojem „kvalita života“ se stává vědeckým pojmem a zároveňpředmětem kvantitativních i kvalitativních výzkumů. Mámnoho dimenzí, jak prokazují šetření mezi zdravou inemocnou populací. Výzkumné procedury u dětí a mládežejsou teprve v počátcích rozvoje. Je dobré rozšiřovatmetodologii o další výzkumné aktivity a ověřovat ji i ve školnía výzkumné praxi.

Klíčová slova: kvalita života, kvalitativní výzkum, pojmová mapa, hierarchiehodnot, žák. 

Článek ke stažení [PDF]: ŽÁKOVSKÉ PREKONCEPTY POJMU „KVALITA ŽIVOTA“

Abstract: The idea of „quality of life“ becomes a scientific concept andthus is subjected to quantitative, as well as qualitativeresearch. It is a multidimensional area, as proved by surveysfocused on healthy and patient populations. The investigativeprocedures are still in early development in case of infancyand youth. Further research activities and methodologyextensions together with their implemetation into scholasticand scientific practice are needed.

Keywords: Quality of life, qualitative research, notional map, valuehierarchy, pupil.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze