MORÁLNÍ VÝCHOVA

5. SEKCE: Výzkum kurikula

Autor: GABRIELA FIŠAROVÁ

Abstrakt: V současné době realizuji výzkumný záměr jehož cílem je posouzenípedagogické účinnosti konkrétní metodiky morální výchovy. Dílčím cílem jepopsat individuální pojetí vybraných hodnot a jejich proměny v závislosti naaplikované metodice. Výzkumný soubor tvořilo 52 žáků ve věku 13 – 14let.Pro tuto fázi výzkumu byla použita kvalitativní analýza výpovědí žáků. Zezjištěných výsledků je možné usuzovat na efektivitu zkoumané metodiky.

Klíčová slova: Výchova, hodnoty, morálka, morální stádia, mládež, svoboda

Článek ke stažení [PDF]: MORÁLNÍ VÝCHOVA

Abstract: The aim of research intention which I realised was to evaluate pedagogicaleffictivity of specific teaching method of moral education at the elementaryschool. Partial aim is to describe individual conception of selective values andhis changing dependence on applied teaching method. Research sample wasconsists of 52 pupils in age of 13 – 14 years. For this phase of research wasused qualitative analysis of pupils response. From established results ispossible to infer to efectivity of specific teaching method.

Keywords: Education, values, moral, moral stages, adolescents, freedom.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze