VÝZKUM PROCESU UTVÁŘENÍ POJMŮ V PSYCHOLOGII

5. SEKCE: Výzkum kurikula

Autoři:

VÁCLAV HOLEČEK

MILOSLAVA HŘÍCHOVÁ

Abstrakt: Proces utváření pojmů probíhá jako přiřazování prototypu k vědeckydefinovanému pojmu. Student vědomě srovnává původní znakycharakterizující pojem s nově získávanými informacemi. Myšlenkovéprocesy vedoucí k porovnávání původního pojmu a jeho nového pojetíjsou závislé na osobní zkušenosti, edukačních postupech vedenýchkonstruktivisticky a mentálních kontextech.

Klíčová slova: utváření a osvojování pojmů, konstruktivismus, prototyp pojmu,kontext, dekontextualizace, adolescent, typologie temperamentu

Článek ke stažení [PDF]: VÝZKUM PROCESU UTVÁŘENÍ POJMŮ V PSYCHOLOGII

Abstract: The process of the formation of concepts proceeds as association ofprototypes to a scientifically defined term. The student consciouslycompares the original signs that defines the concept with new gainedinformation. The processes of thoughts that lead to the comparison of theoriginal concept and its new conception are dependent on the personalexperience, educational processes that are led constructive and in mentalconnection.

Keywords: Construing and appropriation concepts, Constructivismus, Prototypalconcept, Context, Decontextualisation, Adolescent, Temperament typology

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze