Podněty z programu RWCT k proměnám pedagogických disciplín a praxe v přípravném vzdělávání učitelů primárních škol

Autor: PhDr. Anna Tomková

Anotace: Příspěvek nabízí vybraná témata a výsledky akčního výzkumu prováděného v letech 1998 – 2003 v přípravném vzdělávání učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě UK Praha, zvl. v předmětech Didaktika, Učitelské praktikum a Souvislá praxe. Konkrétně se věnuje využití a rozvinutí podnětů z programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), zvl. podnětů ke konstruktivistickému, metakognitivnímu a kooperativnímu učení a vyučování a k užití čtení a psaní pro rozvoj pedagogického myšlení a pedagogických dovedností budoucích učitelů. Příspěvek je součástí komplexního mapování možností programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení v podmínkách přípravného vzdělávání učitelů primárních škol.

Článek ke stažení [PDF]: Podněty z programu RWCT k proměnám pedagogických disciplín a praxe v přípravném vzdělávání učitelů primárních škol

Diskuze